|
|
|
|
|
|
Le second prototype (le premier est décrit ici : Boirault n°1) , plus petit et plus compact , reprend le même concept : 6 cadres métalliques tournant autour de la cellule. Il est construit fin 1915 et testé durant l'été 1916 . Il arrive certes à franchir des tranchées de 1, 80 et « toutes sortes d'obstacles » mais garde un rayon de braquage de...100 mètres à 1 km/h. Compte tenu que les Mk1 britanniques sont alors sur le point d'entrer en service on préfère ne pas insister. Pas de dimensions connues
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
After the failure of the 1st prototype (see Boirault n°1) , this new design , smaller and more compact still uses the same basic concept : 6 metal frames sliding on a a core chassis. Built in late 1915 and tested during the summer of 1916 , it certainly displays its ability to pass through 6-foot wide trenches and « all kind of obstacles » but still needs 100 m to turn to the side at the « extraordinary » speed of 1 kph. Considering the British mk1 are about to go into action, the French Etat-Major no longer bothers. No known dimensions
|
|
|
|
|
|